Standard Liège - Zulte Waregem

Det blev visst en hel del spel ikväll, men vad gör det, så länge man går med vinst så är det bara roligt, haha.

Denna matchen spelade jag på 20 minuter innan matchstart, så det var en rätt lugnt.

Jag bokade oavgjort för 100kr på oddset 3.75, vid oavgjort blir detta en förlust på 275kr.
Jag spelade även på 0-0 för 30kr på oddset 15, detta ger en vinst på 420kr.
Jag valde att spela på 0-0 denna match för att deras senaste möte slutade just 0-0.


Deras fem senaste matcher slutade så här,


Zulte Waregem - Standard Liége 0-0
Standard Liége - Zulte Waregem 1-2
Standard Liége - Zulte Waregem 3-1
Zulte Waregem - Standard Liége 1-4
Zulte Waregem - Standard Liége 3-1


Det är en smått riskabel match då Standard Lieége och Zulte Waregem spelat rätt jämnt, de har vunnit och förlorat lite till och från, men den risken är jag villig att ta. Standard Liége är enligt oddsen idag de starkaste laget och med tanke på deras 0-0 i senaste matchen så känner jag mig lugn.


Jag spelade trots allt på 0-0, så blir det oavgjort så förlorar jag 275kr då jag bokade oavgjort, jag vinner dock 420kr på 0-0 så det ger mig en vinst på 145kr.


Detta är väl inte det bästa sätt att spela då jag mer eller mindre "hoppas" på att det skall sluta 0-0 eller att Standard Liége lägger första målet, men ibland måste man "living on the edge" så att säga.


Standard Liége lade mål redan efter 9 minuter, tyvär steg inte oddsen så mycket som jag hade önskat så jag väntar med att spela på oavgjort tills de att oddsen stiger, vilket de kommer göra om Standard liége håller ledningen eller lägger ytterligare ett mål.

Skulle jag spela på oavgjort nu med oddsen 5.4 så skulle jag få siffror som dessa,
Vinst för något av lagen 35kr, oavgjort 11kr. Kom dock ihåg att jag måste räkna bort de 30kr som jag spelade på 0-0, alltså är vinsten 5kr eller en förlust på 19kr.

I 45te minuten lägger Zulte Waregem ett mål, det står alltså nu 1-1, en väldigt dålig sits för mig då oddsen för att spela på oavgjort sjunk ner till 2.6. Det är nu halvlek så det är ytterligare 45 minuter kvar av matchen så jag känner mig rätt lugn.

Jahopp, det sket sig totalt.. En förlust på 305kr.

Vad lärde vi oss då idag? Jo, spela inte på matcher som inte är helt säkra.









Kommentarer
Postat av: Isa

Svar: Haha ye. Det står "alltid oavsett förevigt djurgården" :)

2009-10-25 @ 13:24:48
URL: http://metrobloggen.se/isalatomaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0