Snabba pengar.

Idag spelar jag på matchen Glasgow Rangers - Unirea Urziceni.

När jag bettade såg oddsen ut så här,

 
Glasgow Rangers - spela - 1.86 / boka - 1.87
Unirea Urziceni - spela - 5.4 / boka - 5.5
Oavgjort - spela - 3.5 / boka 3.55

Jag bokade oavgjort för 600kr, detta resulterade i dessa siffror.

Glasgow Rangers - 600kr
oavgjort - minus 1530kr
Unirea Urziceni - 600kr

Jag spelade även 170kr på resultatet 0-0 med oddsen 11, vilket ger mig 1700kr i vinst om slutresultatet blir 0-0.
Detta är en försäkring som är rätt så bra att göra, för som ni mins så förlorar jag 1530kr om det blir oavgjort.

Efter 5 minuter in i matchen gjorde Glasgow Rangers 1-0, i och med detta så stiger oddset för att spela på oavgjort. Oddset steg till 6.0 och jag kunde då säkra ut matchen helt genom att spela på oavgjort för 350kr.

Detta bett betyder att siffrorna nu ser ut såhär,

Glasgow Rangers, 250kr – försäkring på 170kr.
Unirea Urziceni, 250kr – försäkring på 170kr.
Oavgjort, 220kr - försäkring på 170kr.

Alltså, 80kr om något lag vinner och 50kr ifall det blir oavgjort.
Visst detta är inga stora summor, men ha då i åtanke att jag redan efter 5 minuter in i matchen har en win/win-sitiuation.

Vill jag så kan jag vänta ännu längre och hoppas på att det fortsätter stå 1-0 eller att Glasgow gör ytterligare ett mål. Detta skulle resultera i att oddset för oavgjort stiger och jag kan då spela på oavgjort för mindre pengar för att öka vinsterna i win/win sitiuationen.

Det riskabla med detta är dock att Unirea kan lägga ett mål, chocka alla och spela ut matchen med 1-1.
Det blir då väldigt stressigt och försäkringar behövs köpas för att minska förlusten.

Detta beskriver vi lite bättre framöver.

Nu i slutet av första halvleken så står det 1-1, Unirea Urziceni gjorde ett mål i 32a minuten.
Så, vad lärde vi oss då av detta? Jo, att det är bättre att ta en liten slant på några få minuter än att hoppas på större slantar.

// Be-rich


Gå till Betfair.com

Kommentarer
Postat av: Anonym

Money is nice, men jag är värdelös på odds..

2009-10-21 @ 00:00:06
URL: http://metrobloggen.se/klitta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0